Spelprogram för Nybbes minne 2013
För att hedra klubbens och lagets mångåriga ledare och eldsjäl, Mats Nybom så byter nu turneringen på annandagen namn till Nybbes minne. Cupen arrangeras även i år i samarbete med Svenska Spel. Programmet finns att ladda ner under "Dokument" på förstasidan.
Dam
15 dec 2013
0kommentarer
Årets bästa spelare koras på söndag
Det är flera Dalhemspelare som har nominerats i olika klasser och vinnarna koras i samband med futsalfinalerna på söndag. Kom, håll tummarna och förhoppningsvis jubla åt våra spelare som har chansen. Här är de nominerade: Årets målvakt Emilia Olofsson, P18 Amanda Norberg, Stenkyrka IF Amanda Rohnström, Dalhem IF Årets back Alvina Edmundsson, P18 IK Josefine Gjörloff, Dalhem IF Emma Björklund, Stenkyrka IF Årets mittfältare Rebecca Lange, P18 IK Malin Hellenberg, Stenkyrka Mikaela Ekengren, Dalhem IF Årets forward Helena Liljeström, P18 IK Ellinor Ericsson, P18 IK Alma Nygren, Dalhem IF Årets mest värdefulla spelare Malin Hellberg, Stenkyrka IF Pauline Mårtensson, P18 IK Amanda Rohnström, Dalhem IF
Dam
12 dec 2013
0kommentarer
DM-final i futsal på söndag 15 december
På söndag spelas finalen i Gotlands första DM i futsal. Stenkyrka IF står för motståndet och matchen spelas kl. 12.10 i Södervärnshallen. Nu siktar vi på den gotländska "dubbeln" med DM-seger både ute och inne. I gruppspelet gick det bäst för P18 IK, men de hade använt en okvalificerad spelare så deras resultat ändras till 0-3 i varje match.
Dam
10 dec 2013
0kommentarer
Inbjudan till Svenska Spel Cup 2013
Nu har inbjudan till Svenska Spel Cup skickats ut till de gotländska lagen och föreningarna. Vill du ha en anmälan? Maila claes.pettersson@telia.com
Dam
29 nov 2013
0kommentarer
Blixt ansluter som tränare i Dalhem IF
Dalhem IF är glada att kunna meddela att vi fyller på vår ledarstab runt damlaget med Annelie Blixt. Annelie som började sin gotländska karriär som fotbollsspelare just i Dalhem 1987, har varit i Dalhem IF i olika omgångar, som spelare och återvänder nu som tränare i damlaget. Annelie är en av de bäst utbildade tränarna på Gotland med erfarenhet från såväl nationell som internationell damfotboll. Hon kliver in i ledarstaben den 1 december. Laget hälsar Annelie varmt välkommen tillbaka till Dalhem och ser fram emot kommande säsong tillsammans. Fotot är taget från http://sverigesradio.se/gotland
Dam
7 nov 2013
0kommentarer
PLAY OFF Portugal - Sverige 15/11 i Dalhem Bygdegård
KOM OCH UPPLEV HÄRLIG GEMENSKAP OCH SE PORTUGAL – SVERIGE PÅ STORBILDSDUK 15/11 KL 20.45 (matchstart) I DALHEM BYGDEGÅRD. Delta i TIPPA MATCHEN! Från klockan 19.00 finns det korv m bröd, öl, vin och läsk till försäljning. Vi bjuder på snacks. INTRÄDE 20:- Inträdet och överskottet från försäljningen går till Dalhem IF:s F 03-06. ANMÄLAN till Dalhems kansli tel: 38 103 el. mail: dalhemif@telia.com senast 11/11 Välkomna
Dam
7 nov 2013
0kommentarer
Äntligen en trepoängare!
Förra lördagen startade höstsäsongen med bortamatch mot FC Oscarshamn och äntligen tog vi 3 poäng. Vi har nu endast två förluster på senaste 7 matcherna eller senaste 9 om vi räknar in DM-matcherna. Efter underlägen med 0-1, 1-2, 2-3 så kunde vi vända och vinna med 4-3. Vi började lite försiktigt och det märktes att det var första matchen efter uppehållet. Vi visade en härlig moral och arbetade oss in i matchen efter hand. 1-1 gjorde Mikaela Ekengren efter en fin djupledslöpning och en perfekt passning från Elin Larsson. 2-2 gjorde Josefin Gjörloff på straff efter att Sara Waktel blivit fälld i straffområdet. 3-3 nickade Sofie Solfeldt in efter att Sara Waktel vänt bort en motståndare, slagit tunnel på nästa och lyft in bollen till Sofie. 4-3 gjorde Elin Larsson efter passning från Annie Mårdbrink. Mvh Claes
Dam
3 aug 2013
0kommentarer
Visa fler nyheter